Projekt nabízel nové pojetí experimentu ve výuce na ZŠ. Moderní formou  experimentů u žáků probouzel větší zájem o přírodovědné obory a zároveň ochotu zlepšit osvojení si probírané látky včetně nutnosti ovládnutí jisté manuální zručnosti při provádění experimentu i vtažení žáka do procesu vyučování. Celkově měl projekt za cíl, zvyšování klíčových kompetencí žáků v návaznosti na "barvitost a živost" výuky při experimentu. Hlavní cílovou skupinou byli žáci ze základních škol Pojizeří, kde sociálně-ekonomická data nejsou nijak příznivá (vysoká nezaměstnanost, nízké platové ohodnocení).
 Projekt přinesl do zúčastněných  škol moderní pohled na výuku ve spojitosti s experimentem a žákům umožnil praktické ověření naučených znalostí, a s ohledem na výše uvedené jim poskytl dostatečně podnětné prostředí, jež může vest ke zvýšení zájmu o dané předměty, potažmo o celé vzdělávání. Bylo zapojeno 5 partnerských ZŠ, 22 učitelů a 545 žáků.

 
						
					    
					    
					


 
  
  
   
  
  
  
  
  
 